Чи готові ви до нових правил для електросамокатів і велосипедів в Україні? Що змінилося у 2025 році?

З 2025 року в Україні почнуть діяти нові правила, які торкаються не лише автомобілів, але й інших видів транспорту. Зокрема таких, як електросамокати та велосипеди. Нові заходи покликані регламентувати поведінку користувачів мікромобільного транспорту. Оскільки щороку зростає кількість дорожньо-транспортних пригод, які спровокували електросамокати.

Зазвичай, коли мова йде про те, що потрібно здати на права, це стосується власників автомобілів або мотоциклів. Втім, навіть якщо для керування велосипедом або самокатом не потрібно проходити навчання у автошколі, варто все ж вивчити правила дорожнього руху. Оскільки ці категорії транспорту також можуть створювати небезпечні ситуації на дорозі і нести ризик як для тих, хто ними керує, так і для інших водіїв чи пішоходів.

Чи можливо зробити співіснування водіїв, пішоходів та власників мікромобільного транспорту взаємобезпечним? Які зміни набудуть чинності найближчим часом? Давайте детальніше розберемо.
Нові правила для електросамокатів і велосипедів

Як зміняться правила дорожнього руху для електросамокатів та велосипедів

Зі зростанням кількості ДТП за участі електросамокатів, а також конфліктів між пішоходами та тими, хто керує мікромобільними видами транспорту, з'явилася потреба у врегулюванні використання таких категорій засобів пересування.

Нововведення будуть стосуватися зокрема:

  1. Встановлення максимального ліміту швидкості електросамокатів, яка не повинна буде перевищувати 20 км/год.
  2. Встановлення вікового ліміту з можливістю керувати електросамокатом лише особам, які досягли 14 років.
  3. Заборони перевозити на мікромобільному транспорті пасажирів. Тобто одним велосипедом чи електросамокатом має керувати лише одна людина.

Також розробляється документація щодо контролю пересування подібних транспортних засобів і облаштування спеціальних доріжок. Оскільки у разі їхньої відсутності водій електросамокату повинен переходити на край проїзної частини.

Навіщо регулювати та унормовувати керування мікромобільним транспортом

Потреба у нових правилах виникла не на порожньому місці. З моменту появи прокату велосипедів та електросамокатів помітно зросла кількість дорожньо-транспортних пригод, у яких участь бере саме мікромобільний транспорт.

Це пов'язано перш за все з тим, що завантажуючи додаток та запускаючи прокат електросамоката, люди попередньо не ознайомлюються з правилами дорожнього руху. Вони часто не мають свого транспортного засобу та не проходили навчання в автошколі. А отже, через відсутність культури водіння та знання принаймні базових правил і знаків можуть спричинити аварію.

Також саме такими видами транспорту часто користуються люди у стані алкогольного сп'яніння, коли не можуть сісти за кермо автомобіля. Додатковою причиною нововведень стала відсутність єдиного стандарту стосовно того, чим саме вважати електросамокат та велосипед – транспортом, який має пересуватися виключно по проїжджій частині, або тротуарами.

Які зміни у суспільстві може спричинити введення нових правил

Запровадження будь-яких нових правил дорожнього руху впливає не лише на ситуацію на дорозі, але й на загальну поведінку людей. Оскільки формує новий образ водія і пішохода. Тож усі нововведення, які чекають на нас у 2025 році, стосуються не лише питання безпеки, але й зміни менталітету та способу мислення.

Вони допомагають усвідомити, що і велосипед, і електросамокат є перш за все не розвагою, а транспортом, який також може спричиняти небезпечні ситуації на дорозі. І ставати причиною дорожньо-транспортної пригоди.

Також вони дають розуміння, що кожен учасник руху: не лише власник велосипеда чи електросамоката, а й пішохід, що йде поруч з ним, має низку прав та обов'язків. І кожен має бути поважливим та обережним.

Багатьох власників велосипедів або електросамокатів сьогодні цікавить, чи потрібно буде проходити відповідне навчання чи навіть здавати на права для того, щоб отримати спеціальне посвідчення? Наразі ніяких таких змін у законі не передбачено. Втім, точаться дискусії навколо потреби електронної перевірки віку користувачів мікромобільних видів транспорту. Однак, звісно це можна зробити хіба що серед людей, які використовують електросамокати через мобільні додатки прокатних сервісів. Тож поки що такі перевірки під питанням.

В будь-якому разі нові правила – це доволі ефективна спроба впорядкувати стрімке зростання популярності електросамокатів і велосипедів. І зробити рух безпечнішим для всіх. І хоча наразі не потрібно здавати на права, обізнаність із правилами стає не менш важливою, ніж технічні навички керування.
ПРО НАС
пр-т Визволителів, 1
(вул. В.Шимановського 2/1)
вул. Срібнокільска, 1-А
Дарниця
Позняки
© 2016 - 2024 Автошкола Twist
вул. Самійла Кішки (Маршала Конєва), 10/1
Іподром
Доступна оплата частинами від Monobank