Ми вже зазначали, що подібна система реалізується в кількох країнах по всьому світу. І продемонструвала позитивний результат – у тому числі в таких аспектах:
- Стимулювання водіїв дотримуватись правил: коли накопичуєш бали, ризикуєш втратити право керування. І зазвичай після 1-2 порушень власники авто поводяться на дорозі акуратніше
- Можливість дієвішої боротьби із систематичними порушниками, а не лише одноразовими випадками. Оскільки більшу небезпеку становлять водії, які вважають, що можуть спокійно порушувати ПДР, якщо єдине покарання – штраф у 50-100 гривень.
- Підвищення загального рівня культури водіння й безпеки на дорогах.
З недоліків можна зазначити невизначеність у деталях: хто саме буде накопичувати бали – власник автівки чи водій-порушник? Це питання не прописані у законопроєкті, через що відтерміновується його затвердження. Також можливі технічні складнощі: створення єдиного реєстру, інтеграція з системою автоматичної фіксації. І гарантія, що водій справді був за кермом.
Також на реалізацію цієї ідеї потрібен час і ресурси: адміністрування, технічна платформа, юридичне оформлення потребують часу й коштів. Через це, навіть якщо законопроєкт буде прийнято, він не зможе запрацювати відразу. І накопичення штрафів розпочнеться лише після того, як буде впроваджено всю технічну базу, необхідну для збереження інформації, контролю правопорушень тощо.
Тож поки продовжуємо спостерігати за тим, як розвиватиметься процес – коли внесуть законопроєкт, як він буде погоджений, і які саме правила й пороги будуть встановлені. . Якщо все буде реалізовано грамотно, це стане важливим кроком до модернізації дорожньої системи