Чи справді в Україні планують відновити систему штрафних балів для водіїв?

Дедалі частіше водії стали чути про те, що можливе повернення системи штрафних балів за порушення правил дорожнього руху. Це пов’язано зокрема з необхідністю регулювати безпеку на дорозі через численні порушення правил руху, аварії та страшні наслідки, яких могло б не бути за умов акуратного керування авто.
Звісно, таке нововведення може лякати і заплутувати. Але воно повністю виправдано, оскільки, отримуючи водійські права, ми повинні бути відповідальними – від цього залежить життя та здоров’я всіх учасників дорожнього руху. Давайте детальніше розберемо: чи новина про це нововведення є правдивою, на якому етапі знаходиться законопроєкт і з яких пунктів він складається?
Чи відновлять систему штрафних балів

Чи відновлять в Україні систему штрафних балів для водіїв?

Наразі активно обговорюється можливість повернення і вдосконалення системи штрафних балів для водіїв. Вона передбачатиме зокрема накопичення балів за регулярні порушення правил дорожнього руху. Як це працюватиме на практиці? За кожне порушення (наприклад, перевищення швидкості, неправильне паркування, створення аварійної ситуації на дорозі) водій отримуватиме певну кількість штрафних балів. І якщо ця кількість балів стане максимально допустимою, наслідки можуть бути серйознішими за невеликі штрафи.

Зокрема передбачається тимчасове призупинення дії водійського посвідчення і його повернення лише після повторного проходження навчанні в автошколі. У тому числі зі здачею теоретичного та практичного іспиту.
Чи працює вже система штрафів? Ні, наразі вона перебуває на стадії розробки законопроєкту №14133, який передано на розгляд профільного комітету. Тобто документ лише було створено. І він повинен пройти кілька етапів: вичитку, правки та їхнє опрацювання, повторне вивчення, затвердження тощо. Лише після цього можна буде запроваджувати введення штрафних балів.

Для чого розробляється система штрафних балів для водіїв

Ми вже зазначали, що систему штрафів для водіїв відновлюють для покращення рівня безпеки на дорозі. Це пов’язано зі зростанням кількості ДТП, причиною яких є порушення правил дорожнього руху та безвідповідальне керування авто. Вважається, що зростання штрафів, а також збільшення тяжкості покарання (наприклад, призупинення дії водійського посвідчення) змусить власників авто ретельніше аналізувати ситуацію на дорозі і правильно реагувати на всі події.
Впровадження такої системи може позитивно повпливати відразу на кількох рівнях:

  1. Підвищення дисципліни серед водіїв. Метою законопроєкту є зробити так, щоб водії усвідомлювали, що за систематичні порушення є наслідки, а не лише поодинокий штраф.
  2. Зниження кількості ДТП. Накопичувальний механізм допомагає виявляти постійних порушників. І обмежувати для них можливість спричиняти аварії. 
  3. Перехід до міжнародних стандартів. Подібні системи вже працюють у країнах Європейського Союзу – й, варто зазначити, мають позитивний вплив на безпеку руху.

Переваги та недоліки системи штрафів для водіїв

Ми вже зазначали, що подібна система реалізується в кількох країнах по всьому світу. І продемонструвала позитивний результат – у тому числі в таких аспектах:

  1. Стимулювання водіїв дотримуватись правил: коли накопичуєш бали, ризикуєш втратити право керування. І зазвичай після 1-2 порушень власники авто поводяться на дорозі акуратніше
  2. Можливість дієвішої боротьби із систематичними порушниками, а не лише одноразовими випадками. Оскільки більшу небезпеку становлять водії, які вважають, що можуть спокійно порушувати ПДР, якщо єдине покарання – штраф у 50-100 гривень.
  3. Підвищення загального рівня культури водіння й безпеки на дорогах.

З недоліків можна зазначити невизначеність у деталях: хто саме буде накопичувати бали – власник автівки чи водій-порушник? Це питання не прописані у законопроєкті, через що відтерміновується його затвердження. Також можливі технічні складнощі: створення єдиного реєстру, інтеграція з системою автоматичної фіксації. І гарантія, що водій справді був за кермом.

Також на реалізацію цієї ідеї потрібен час і ресурси: адміністрування, технічна платформа, юридичне оформлення потребують часу й коштів. Через це, навіть якщо законопроєкт буде прийнято, він не зможе запрацювати відразу. І накопичення штрафів розпочнеться лише після того, як буде впроваджено всю технічну базу, необхідну для збереження інформації, контролю правопорушень тощо.
Тож поки продовжуємо спостерігати за тим, як розвиватиметься процес – коли внесуть законопроєкт, як він буде погоджений, і які саме правила й пороги будуть встановлені. . Якщо все буде реалізовано грамотно, це стане важливим кроком до модернізації дорожньої системи
ПРО НАС
пр-т Визволителів, 1
(вул. В.Шимановського 2/1)
вул. Срібнокільска, 1-А
Дарниця
Позняки
© 2016 - 2024 Автошкола Twist
вул. Самійла Кішки (Маршала Конєва), 10/1
Іподром
Доступна оплата частинами від Monobank